De nieuwe DUKE Baccara SLS2* wielen zijn de nieuwste evolutie van de essentiële 3K Baccara. Ze zijn nu verkrijgbaar in 6 hoogtes: 36, 42, 48, 56, 65 en 78 mm, schijfremmen of remblokken, symmetrisch of asymmetrisch profiel. Voor deze nieuwe generatie hebben we gewerkt aan 3 punten: gewicht, comfort en aerodynamica. Dankzij de SLS2-technologie hebben we het gewicht met 10% verlaagd, dankzij het gebruik van vezels met een hoge modulus en een nieuw proces van gieten in een afgesloten behuizing met harsen van de nieuwe generatie. Dit proces zorgt ook voor een betere filtratie van trillingen die worden gegenereerd door de deeltjesgrootte van het bitumen. Het comfort is verbeterd. De binnenbreedte tussen de haken is 21 mm groter. Dit geeft meer volume aan de banden en verbetert zo de prestaties, het comfort en de grip in de bochten. Een brede velg betekent ook dat je dunnere en lichtere banden kunt gebruiken met behoud van het comfort, de zachtheid en de grip van een groter luchtvolume. De aanbevolen bandbreedtes zijn 25 mm en 28 mm, tubeless of tubetype. Het profiel van de velg is herwerkt om de aerodynamica en stabiliteit in alle windomstandigheden te verbeteren. De buitenbreedte is met 27,6 mm groter en heeft een nieuwe kernkopvorm. Dit vermindert de luchtweerstand en verhoogt dus de snelheid. Ook zijn de wielen minder gevoelig voor zijwind en de besturing nauwkeuriger, de fietser voelt zich zelfverzekerder. De beste resultaten worden bereikt met banden van 25 mm. Het behoudt ook een versie met een asymmetrisch profiel van 2 mm (voor hoogtes van 36, 42 en 48 mm). Met de toename van het aantal snelheden, wordt de flens aan de cassettezijde van de naaf steeds meer gecentreerd naar de binnenkant van het wiel. De parapluspaken gaan verder open en dit vermindert de stabiliteit en laterale stijfheid van het wiel: het is wazig in de verhogingen, neemt gemakkelijk zeil. Asymmetrie geeft een paraplu veel hoger dan de symmetrische randen en brengt de spanningen van de twee lagen opnieuw in evenwicht voor meer stijfheid en duurzaamheid.