lengte vorkbuis 18cm
Deze vorken zijn nieuw, echter gedemonteerd van een nieuwe fiets vandaar de vorkbuislengtes.
incl remote control en toebehoren
- stijver
Fox step-cast 34 factory fit 4 remote kashima coat OEM
Wielmaat | 29 | ||
---|---|---|---|
veerweg | 100 mm | ||
As | Kabolt 110 | ||
Upper Tube Finish | Kashima Coat |
---|---|
Rotor Size | 160 direct Post Mount, Up to 180 compatible |
Air Spring | FLOAT EVOL |
Steerer | 1.5 Taper |
Starting Weight 29 | 3.30 lb / 1496 g (F-S, 34 SC, 29”, 100mm Travel, Kabolt 110, 3Pos-Adj)* |
ONDERBEEN-BYPASS-KANALEN
Terwijl een vork wordt samengedrukt, neemt het luchtvolume in de onderbenen af, waardoor de luchtdruk toeneemt. Hoe meer de vork comprimeert, hoe meer druk toeneemt. Dit effect kan het onbedoelde gevolg hebben dat het onmogelijk is om volledig te reizen. Onze onderbeenkanalen helpen dit probleem te verlichten door het luchtvolume in de onderbenen dramatisch te vergroten en daardoor de hoeveelheid extra onbedoelde drukstijgingen te verminderen.
Een ander voordeel van deze kanalen is dat de badolie van de onderbenen naar de bovenbenen wordt gecirculeerd, waardoor de schuimringen en bussen continu worden gesmeerd terwijl de vork wordt samengedrukt en uitgerekt tijdens de slag.
Lower leg arch
Stijfheid in verhouding tot het gewicht is de ultieme maatstaf voor fietsontwerp. Ingenieurs besteden talloze uren aan het bestuderen van elk grammetje materiaal in een poging deze kritische verhouding te optimaliseren. De geheel nieuwe 34 haalt alles uit de kast, scheert elke mogelijke gram en zorgt ervoor dat de stijfheids- of sterkte-eisen van modern trailrijden niet in gevaar worden gebracht.
Moderne frameontwerpen en geometrietrends vereisen moderne oplossingen voor het ontwerp van de ophanging. Het boogontwerp is ontworpen om perfect te passen bij moderne trailfietsen. De balhoofdbuisprofielen zijn steeds groter geworden en de vorkverschuivingen zijn steeds korter geworden. Onze nieuwe boogvorm houdt rekening met deze behoefte door naar voren te steken om voldoende ruimte voor de balhoofdbuis te bieden bij volledige compressie. State-of-the-art computermodelleringstechnieken hebben ons geholpen een organische onderbeenvorm te creëren die de stijfheid optimaliseert met de absoluut minimale hoeveelheid materiaal.
FLOAT EVOL
De EVOL-luchtveer in de jaren 34 keert terug met dezelfde legendarische soepelheid en levensduur en heeft nu een vergrote negatieve luchtveer om te helpen bij ondersteuning tijdens de middenslag.